Jednoho dne jsem se opět rozhodla zbavit se pár kousků svého oblečení a poslat je dál někomu, koho potěší.
Převážná část vytříděného oblečení byla černá. V tu chvíli jsem se zamyslela nad barvami, které jsem v průběhu svého života nosila.
Poté jsem vystřídala několik barevných období. Nejdříve světle modré, pak hodně barevné, hnědé nebo černo‑šedivé. O svém bílém období jsem napsala článek.
Následovalo temně modré období… V tomto výčtu bych mohla pokračovat ještě dlouho, o tom, ale tento článek být nemá.
Hlavní důvod, proč to píšu, je ten, že mi došlo, že podle barev svého oblečení bych mohla napsat svůj životopis.
Barvy, které vědomě či nevědomě nosíme nebo kterými se obklopujeme, ovlivňují nejen nás, ale také naše okolí.
Budeme‑li chtít být v klidu, asi se neoblékneme do červené. Stejně tak, když budeme potřebovat podpořit rozhodnost, šedá nám nejspíš dobrou službu neudělá.
„Barvy ovlivňují naše nálady. Z toho, jaké barvy oblečení daný člověk volí, se dá usuzovat jeho povaha a momentální rozpoložení. Je také možné pozorovat vztah jednotlivých barev a jejich kombinací vzhledem k barvě obličeje, ke stáří a stavu.“
Tipnete si, kdo je autorem této citace a z jaké je doby? Tak schválně.
Kdo tipuje 20. století, je vedle. Kdo si všiml nadpisu, už asi ví. Tyhle věty napsal ve své knize Smyslově‑morální účinek barev básník a filosof Johann Wolfgang von Goethe. Ano, ten Goethe, kterého lidé mají ve svém podvědomí jako tvůrce Fausta, se zabýval barvami.
Ve zmiňované knize (Smyslově‑morální účinek barev) přibližuje Goethe část nauky o barvách a zdůrazňuje zejména objektivní účinky barev na emoční život. Není to tedy žádná novinka, výmysl těch, kdo z rozmaru už nevědí co by. (I s tímhle názorem se totiž setkávám.)
Když s klientkami třídím jejich šatník nebo společně nakupujeme, zjišťuji napřed nejen jaké barvy se jim líbí, ale také v jaké životní fázi se nacházejí a co o sobě chtějí vysílat do světa.A protože barvy a vzory našeho oblečení jsou jednou ze složek, které podprahově ovlivňují náš pocit, ale i dojem, kterým působíme na okolí, vědomě se na ně zaměřujeme.
Vhodné barvy a vzory tak vybíráme podle toho, zda se má klientka chce cítit něžně, klidně, nebo naopak energicky a rozhodně.
Abych pomohla i vám lépe pochopit sílu barev a vzorů, vytvořila jsem e‑book Tajná řeč barev a vzorů. Můžete si ho zdarma stáhnout ZDE>>>
Chcete‑li nakouknout pod pokličku a poodkrýt základní význam barev a vzorů, klikněte ZDE>>>
Přeji vám krásné dny v barvách a vzorech, které vás podporují.